středa 7. března 2012

I-WAR

INDEPENDENCE WAR


Co nám může nabídnout space sim z roku 97 v dneší době? Nehledě k tomu že vesmírné simulátory defacto vymřely, tak se budete asi divit, ale pořád docela dost..

Vše začíná ve 23tím století, Kdy už je země blízko k vyčerpání veškerého svého nerostného bohatství.Naštěstí v té době byly objeveny vesmírné červí díry, pomocí kterých už nebyl problém skákat z jednoho konce galaxie na druhý.Masivní kolonizace vesmíru mohla započít! 
Hromadně byly zakládány těžební kolonie a vše se zdálo býti krásně růžovoučké, ale to by však po pár letech klidu nesměla začít rebelie kolonistů a aby toho nebylo málo z těchto vzbouřenců vznikli novodobí vesmírní piráti, kteří začali ničit a krást dodávky materiálu pro vyčerpanou zemi.Samozřejmě země a její kosmické námořnictvo (the commonwealth) si tohle nechtělo nechat líbit a začalo zbrojit proti těmto pirátům, kterým se říká Indies (a možná í jinému nebezpečí, nějaký ten ET by se nenašel?).Samozřejmě že tato milá povinnost zatočit s vesmírným šmejdem padá na bedra koho jiného, než na nás, nebohé hráče! V podobě bezejmeného kosmického bažanta, který zrovna vylezl z akademie jsme pasováni do role kapitána lodi CMW Dreadnaught 307, kterou jsme si našli na vesmírném vrakovišti po hrdiném (čti mrtvém) kapitánovi Jeffersnovi Clay, který však stále přežívá jako "vir" v palubních systémech a vesele s náma ze záhrobí komunikuje.Toto vše se dozvíme v pěkném rendrovaném intru.


 Jak vlastně I-war vypadá? No dle mého skromného názoru vypadá úžasně, všechno ke krásně barevné, okolní lodě a stanice pekně vymodelované ve 3D a potáhnute texturama - například ukradené pirátské lodě jsou posprejované grafiti, prostě radost na to koukat i když je to hra z roku 97.Grafika kupodivu není akcelerovaná, ale nějak to nevadí, později však vyšel 3DFX patch a GOLD verze hry, která byla již byla akcelerována a dovolovala hrát ve vyšším rozlišení než původní verze, která běhala v 640x480 a celá ta paráda se plynule hýbe i na pentiu stovce..


  Hra nabízí něco okolo 50 misí včetně cvičných, příčemž délka jedné je od 5ti minut do cca 30ti s NEMOŽNOSTÍ ukládat v průběhu mise, čímž se mnohdy nevyhnete opakování z důvodu docela vysoké obtížnosti.Jak se pomalu prokousáváté příběhem dojde k pár zvratům jako je třeba potkání mimozemské civilizace či možnosti přidat se ke druhé straně. Mise jsou rozmanité a nejde tu jen o to postřílet všechno co se zrovna hýbe a hurá dál..už první mise je originální, kdy poletujete pouze s pilotním modulem na vesmírném smeťáku a hledáte funkční zbytek lodi ke kterému se připojíte aby jste zíkali kompletní kžižník.Parádní mise je oprava komunikačního satelitu,loď sama je příliš velká a proto je třeba přes dálkové ovládání navést opravárenského robota do satelitu, oproti mým oblíbeným wing commanderům kde jde hlavně a jen o střílení je toto prostě paráda!


Ovládání nepatří k nejlehčím, dovolil bych si říci že kvalitní joystick je nutností,přeci jen neovládáte stíhačku ale "menší" 150ti metrový křižník.K plné kontrole nad lodí vám na palubě pomáhají další 4 stanoviště (inženýr,střelec,navigátor a pilot) na které se při hře dá (a musí) přepínat a udělat si vše po svém (např.řídit opravu lodi).Nechybí ani takové věci jako je rozdělování energie mezi štíty,motory,zbraně či různé typy autopilotů (sledování cíle,let ve formaci … ).Ovládání je sice roztáhnute přes celou klávesnici (díky bohu za výborný layout klávesnice který je jako dodatek k manuálu) ale dá se na něj zvyknout a pak to stojí opravdu za to!Fyzikální model se zde také nachází a jde poznat že na tom někdo zapracoval - zastavení na místě se zde nekoná, loď má svou setrvačnost, hýbat se můžeme ve všech směrech, otáčet kolem osy atd.., můžeme také létat rychlostí světla a skákat přes červí díry, celé to působí realisticky a určitě to tam nahoře tak je - včetně všech těch různých zvuků co loď vydává a svištění laserů:)) .


Co dodat na konec? Zvuky jsou také na dobré úrovni a velice dobře doplňují grafickou stránku, z důvodu roztáhnuti hry na 3CD je vše kompletně namluveno a hru doprovází množství animací .Hudba tu sice není žádná (až na tu,která je při animacích), ale to mi nepříjde jako chyba, v zápalu boje by stejně spíše překážela.Několikrát zíněna grafika je vážne povedená mlhoviny a veškeré objekty jsou koukatelné i dnes a neurazí.Ale pozor tohle to je návyková zapářka na hodně dlouhou dobu, mise jsou postupem času čím dál tím těžší ale né frustrující, pořád jsou zábavné a přetékají nápady! (nechť se jde můj oblíbený Wing Commander zahrabat .. ).

Prostě doporučuje 5 vlků z 5 :)

Nevím jak nakonec byla hra celosvětové úspěšná (wikipedia mluví o 300 000 prodaných kusech),
ale vznikl i datadisk s 18ti novými misemi za piráty (bohužel jsem nikdy nehrál a ani jej nemám :( ) a poté i druhý díl, který je však už trochu jiný, o téhle pohádce si snad ještě povíme jindy.

Žádné komentáře:

Okomentovat