pondělí 26. března 2012

WING COMMANDER STRIKES BACK!

Hej hola, tak toto pro mne byla novina zcela nečekaná a byť jsem v minulosti o tom někde/něco/někdy četl tak i přesto to na mne zapůsobilo! Po 10ti (DESETI) letech byla do finálního releasu přivedena reinkarnace našeho milovaného wingcommandera a dokonce je to i oficiálně s posvěcením EA a samotného poloboha Chrise Robertse.


Cože to vlastně je? Jedná se o "šestý" díl z této vesmírné série - plným jménem Wing Commander Saga: The Darkest Dawn (homepage projektu a download na http://wcsaga.com/ ), který je zasazen před událostí odehrávájící se v díle třetím. Graficky to pohání engine z hry FREESPACE 2 (viz http://www.mobygames.com/game/windows/freespace-2) z roku 99, který je vylepšen o takové ty nové grafické fíčury.
Hra obsahuje dvě kampaně, jedna je výuková nazvaná prolog (5 misí) kterou vřele doporučuji, sám musím uznat že už jsem asi docela zlenivěl a byl pro mne šok vůbec odstartovat z mateřské lodi, takže chlapci a děvčata, neudělejte stejnou chybu jako já a začněte tímto. Druhá kampaň pojmenovaná podle vašeho nového domovu, kosmické lodi DARKEST DAWN je už plně příběhová a čeká vás plných 50 misí ke splnění, takže předpokládám že zábava je zajištěna.
Sám osobně jsem zvládnul zatím jen dvě mise (recenzi hodím později) a to z jednoho jediného důvodu a tím je to, že se mi pod WIN7 nepovedlo přes gameport redukci zprovoznit moji leteckou páku (věrná replika F15 kniplu) a byl jsem nucen hrát myš + klávesy a to pro mne je vážně utrpení, never more! Takže jsem to dnes s lítostí odložil a zítra zaletím pro jinou štastnou páku a to pak bude nářez! (dítěte jsem se již preventivně zbavil k rodičům od mé milované ženy, tudíž PAŘBA BUDE :-D ).

Celé to vypadá a hýbe se pěkně, skoro vše je nadabováno, medaile za mise jsou také slíbeny a dokonce i tuna filmečků ve stylu původních WC se najde, ono celá ta hra je pěkný macík, instalačka má něco přes 3 giga a na disku si to pak stejně vezme celkem kolem sedmi? No dyť to říkám, WC tradice :) (ach se slzou vzpomínám na mé originály dílu třetího a čtvrtého, které jsem měl a ty se bratru roztahovaly na 9ti CD celkem?? a já debil je za svách mladých vlčích let prodal do bazaru abych měl na ženy víno a zpěv .. :-( )

A vůbec co tu ještě pořád děláte, jakto že už nehrajete??! šup nato, minimálně za zkoušku to stojí a je to chlopaci ZADARMO :-D

nakonec jedna technická, pokud Vám nepljde zvuk tak jak mi, je třeba upravit registr hry a to následovně:

položka HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Volition \ WingCommanderSaga
upravit klíč se zvukovou kartou na Generic Software

a pak je nutné nespouštět hru přes original launcher ale přímo přes spouštěcí soubor wcsaga_sse2.exe tj.udělat si z něj zástupce např na plochu na spuštění.

Po této úpravě Vám to bude krásně zvučet :)

Žádné komentáře:

Okomentovat