sobota 10. srpna 2013

Retro United

Na Sledgových stránkách jsem zaregistroval bohulibou činnost, resp.myšlenku, chtěl by spojit retro hráče pod jeden "portál". Inu, myšlenka to není špatná, jelikož pravidelně pár retro stránek sleduji, tak se mi líbí ta pointa, že vše budu mít na jednom místě a nebudu muset prolízat RSS čtečku anebo postupně všechny ty stránky navštěvovat.

Jen je třeba si uvědomit, kam tento projekt směřovat a co z něj udělat. Má se jednat o nějaký komunitní web, něco ve stylu databáze her? Inu, proč ne, mohli by jsme tomu říkat "Retro gamers" postupně přidávat obsah a družit se v diskuzích a organizovat srazy retro hráčů a přidávat vlastní obsah, jen jestli na to bude dost lidí a chuti něco udělat.
Anebo z toho uděláme takový výběr z retro článků a aktivit z toho našeho českého retro rybníčka? Nějaký takový "Retro digest"? Ono i toto není špatná volba, dokážu si představit takový výcuc toho lepšího z našeho českého retro webu a k tomu nabalené fórum.
Co bych ale asi zavrhnul je indie scéna. Jak bylo na High voltage ve fóru poznamenáno, že většina z indie scény je vlastně retro styl, ano to může být pravda, ale pořád je to něco co si hraje na retro, či si z něj bere herní mechanismy a vizuální podobu. Tohle však pro mne není to retro, které mám rád a na které vzpomínám.Taky bych se asi vybodl na retro HW, chceme z projektu "Retro United" udělat všehochuť, tak jak to vařili pejsek s kočičkou ? Anebo se raději zaměříme na jednu věc (HRY) a budeme to dělat pořádně? A jaké platformy vlastně? Hodíme tam vše od 8mi bitů, přes staré Apple stroje, Atari ST, Amigu a PC? A nepřidáme ještě k tomu konzole? Doufám taky, že ještě někoho nenapadne tam nacpat mobilní platformy, dyť všechny ty plošinovky a různé předělávky jsou vlastně taky retro, no ni...?


A kdo to prosím všechno bude editovat, kontrolovat a cenzurovat? Bude tam nějaký Sledge guru, anebo mu budou ještě asistovat nějací jiní pohanští bohové? A bude o to mít vlastně někdo zájem?A pokud ano, nevysere se na to po nějaké době?
Zatím se mi líbí to tech demo jak je, taková brána do aktuálního dění v našem malém retro světě, vybrat ty kvalitnější a živé weby, blogy whatever přidat nějaké to místo na diskuzi a nechat tak běžet,uvidí se jaký na to bude ohlas a případný zájem spolupracovat na obsahu.Pokud to bude zaměřeno na více platforem či okruhů témat, tak prosím rozdělit, ať se dostanu jen k tomu co mne zajímá a nemám vše na jedné nepřehledné hromadě.
Mě osobně by se to líbilo, předpokládám že nic kvalitnějšího by mi už díky tomu neuniklo.
Každopádně, každá takováto aktivita se cení a jsem zvědav, kam až to Sledge dotáhne a co vlastně po nás bude chtít?
Tak kupředu levá, zpátky ni krok ať už je třeba "Retro gateway" hotova :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat