pondělí 31. března 2014

Nový přírůstek do sbírky: Ultima Underworld

Samo peklo se otevřelo a vyvrhlo mi do náruče velice cenný artefakt... všichni jej zbožňují a uctívají hovoříc o tom, že toto je jeden ze základních kamenů žánru.Ve svém roce 1992 muselo toto dílo působit jako démonické zjevení z jiných časů, plynulý 3D pohyb, rozhlížení se směrem nahoru a dolů, otexturovaná podlaha i strop!

Toto vše si však také žádalo krutou daň ve formě HW požadavků, no posuďte sami, je potřeba minimálně 386SX a 2MB RAM... ale na toto jsme od těchto tvůrců víceméně zvyklí..

Zvláštní je, že se úspěch tohoto díla projevil až později, při vydání nebyly prodeje až tak oslňující, ale pařanská šeptanda roznesla zvěsti o tomto prorokovi a úspěch se dostavil, oslavou toho budiž to, že o rok později vzniklo velice kvalitní pokračování...


Update: Vzhledem k tomu že to již bylo tedy odhaleno, připojuji tedy fotky krabice a jejího obsahu.Box je docela zachovalá, samozřejmě pár šrámů už má, ale vzhledem ke stáří to není zase až tak hrozné, zato obsah, ten působí netknutým dojmem, diskety bohužel nemám jak otestovat.











13 komentářů:

  1. Já vim, já vim! Co jsem vyhrál? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Che,che,no i když ty by jsi to asi mohl vědět. No hlavní výhra je má vlastnoručně podepsaná fotka, na které jsem oděn pouze v tangách z tygří kůže. Takže ještě pořád chceš odpovědět?

    OdpovědětVymazat
  3. Pokud má fotka výšku aspoň 30cm, abych jí mohl umístit na vchodové dveře coby bezpečnostní jištění proti zlodějům, tak beru!

    OdpovědětVymazat
  4. Von to nejakej anonym uhadnul, byl to Sledge, nebo ne? Komu mam jako tedy poslat bludistake, ci sve tangove foto? :-O

    OdpovědětVymazat
  5. No, ono to vůbec nevadí, pán to uhodl, pán tomu rozumí, pán chce nějakou odměnu? :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pánovi stačí dobrý pocit a taky to, že se stále někdo o tyto pecky zajímá :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak toto bylo slovo do pranice :) Balení to bylo vskutku skvostné, tak během dne doplním ještě fotky, abych se pochlubil :) A co prosím byla indicie, která vedla k odhalení?

    OdpovědětVymazat
  8. Ó děkuji pěkně! Škoda je, že u dnešních her se zapomíná na tyto "bonusy" a pokud nějaký je, tak jen ve formě nehmotného DLC.Z poslední doby si vzpomínám snad jen na Might and Magic X, které bylo obsahově bohaté, či speciální edice Bioshocku 2, která byla bohatá na tyto "nesmysly", které potěší. Jinak si opravdu člověk musí koupit extra edici, nejlépe v předprodeji, mnohdy za 2 tis aby dostal něco navíc a ne jen DVD box a strohý manuál... pak se ani nedivím, že je digitální distribuce na vzestupu, není důvod si kupovat poloprázdný DVD box.

    OdpovědětVymazat
  9. "poloprázdný" ač vytržené z kontextu, tak bych řekl, že to bohužel vystihuje celou současnou herní produkci, prostě naleštěné prdy. Ale to bude nejspíše mým věkem a doznívajícím alkoholem, takže mne neberte vážně ;-) Každopádně poslední hry, které mne opravdu zaujaly, jsou STALKER SoC a Bioshock 1, které jsou vlastně dnes už taky vykopávky :-) Jinak hrozná bída a současné hry mi ze všeho nejvíce připominají ten proklínaný žánr z devadesátých let-inteaktivní filmečky. Samej quicktime event, bo jak se ten mor jmenuje, neustálé vedení za ručičku atd. Ale jak jsem psal, asi jsem už zapšklej morous...

    OdpovědětVymazat
  10. Ano, pán má opět pravdu :) naleštěný prd, to je ten správný výraz pro "hry" typu CoD, Battlefield a jím podobné, zase na druhou stranu, ne všechno se dá hodit do jednoho pytle, například herní reinkarnace Batmana stojí za to, či Might and Magic X, braku je ovšem pořád víc.
    Ohledně Stalkera nemá cenu diskutovat, hra kterou jsem si dokonce tehdy i předobjednal a dohrál 2x po sobě, díl třetí mne také oslovil a Clear Sky čeká v polici.Bioshock tak samo, dvojku jsem si pořídil i v SE edici, která obsahuje gramofonovou desku s hudbou ze hry :)
    Ale ano honění se za achievemnty, všude nacpat sociální aspekty a nejlépe ať je hra multiplayer only, bože proč? Ale to už si asi nevybereme, proto buďme rádi za produkci dávno minulou, než vše dohraji, tak mi to nějaký ten pátek určitě vezme, takže se na ty novoty můžu pěkně vys... :)
    No zapšklej morous určitě ne, spíše jen ten, co zažil doby ZX,Atari či prvních 286XT počítačů.. já sám jsem rád, že jsem v té době vyrůstal a vším tím i prošel!
    Pán by byl určitě dobrej sparing partner do hospody :)))

    OdpovědětVymazat