pondělí 7. dubna 2014

Nefunkční wifi na NTB

I stala se mi podivná věc. Jednoho dne jalo mne podezření, že mé wifi připojení, není v moc dobré kondici. A jak že na to wlk přišel? Inu, nějak podezřele pomalu mi jelo ehm, video (ale kuš!) a také, když jsem na blog chtělo něco nahrát, tak se to táhlo jak snopel z nosa při hlenovité rýmě!
Začalo tedy pátrání převeliké, tedy než mne napadla ona spásná myšlenka, tak jsem restartoval router, nepomohlo.Druhý na ráně byl kabelový modem, také nic.Mňo, tak za to může driver v Pinkiepie (můj NTB prosím), takže začalo laborování s odnistalací wifi driveru a následnou instalací nového a to je přesně ten moment, kdy jsem si něco uvědomil, jelikoz jsem chytře nejdříve driver odinstaloval, aniž bych stáhl nový, tak jsem si od wlčice půjčil Bordyho (její NTB). Šup sem, šup tam, celý internet prolítám, ovladač vyhledám a stáhnu, jejda... ono to jede, jako normálně, jako rychle ehm. No zkouším online měření rychlosti, jejky, běží to na 20Mbit, hmm, chyba tedy asi nebyla v infrastruktuře.. začalo mne dohánět podezření.. no ovladač jsem zpět v Pinkie nahodil, spustil test rychlosti, halelůja, běží mi to prosím cca 512 Kbit, o jéééje.
Takže to asi bude HW problém, že? No tak padlo podezření na anténu, já blbec, jsem si neuvědomil, že ta by spíše měla vliv na kvalitu signálu a "čárky" v notifikační oblasti. No nenapadlo mne to a tak jsem rozebral šasi a základnu od NTB, odmontoval plasty kolem LCD a zkontroloval obě antény. Vypadaly OK, konce zataveny v plastu v místě spoje, takže tady problém nebude.

PinkiePie ve své nahotě

Takže je třeba najít wifi kartu, chytře jsem sledoval anténní kabely do ní vedoucí a našel toho malého prda, jenž se vyjímal v mini PCIE sběrnici. Tak jsem jej hezky vykvedlal ven, poplácal ho, promluvil si s ním a dal jej zpět.
Opětovné složení a nastartování systému prozradilo, že se vlastně nic nestalo a že rychlost stále šnečí jest...když si vzpomenu, jak jsem byl kdysi fascinován svým modemem Zyxell a jeho famózní rychlostí 56kbps přes telefonní linku.... jak zhýčkaný já už jsem ...  také jsem si všiml jedné zvláštnosti, semotamo se adaptér sám jakoby vypnul a musel jsem uspat a probudit NTB, aby zase začal fungovat.

seznamte se prosím, to jsem já, strůjce toho všeho

Táákže, pod záminkou že jdu vyvenčit vlčata, jsem je popadl do zubů a vypravil se do nedalekého obchodu s NTB, kde prodávají zbytky z mrtvolek méně šťastných NTB.Po domluvě s místním hodným trollem jsem shrábnul tři různé verze wifi modulů a pádil zpět do doupěte je vyzkoušet.

To jsou voni, žmpióni, nchybí tomu Intelu něco?

Sestava se mi sešla ve složení Atheros, neidentifikovatelný noname a Intelácké Centrino N100.Za zpěvu "šoupni ho tááááám, nééééž se naštvůůůů..." jsem ZASUNUL Atheros do sběrnice, připojil anténky a nahodil nesmontovaný NTB, první co mne zarazilo bylo, že hned po POST obrazovce se objevila hláška, že je zapojen nepodporovaný wifi modul a že se systém vypne, nevypnul nýbrž do Winu se nabootoval. Ok, nový HW nalezen, ovladač jsem si dle označení na štítku modulu již předtím stáhnul do měsíční kobylky (NTB od mláděte) a pomocí flašky jej přenesl do Pinkie a nainstaloval jej.
Jaké překvapení, ovladač fungoval, karta také, měření rychlosti dopadlo však katastrofálně.O jééje, už jsem se začal loučit s Pinkie.
Ale nedalo mi to, stáhnul jsem ovladače pro ono Centrino, prohodil moduly, se stejnou hláškou o nepodporovaném HW jsem nastartoval winy, nainstaloval ovladač (teda ale, že to tomu Intelu trvalo sakra dlouho než proběhla instalace), překřížil packy a spustil test rychlosti.

Pohled na odvrácenou tvář Intelu, zde je také nějak moc málo kontaktů...

Háre krišna, mraky se rozestoupily a sluneční paprsky mne svou záři zalily, poté rychlostí přes 20Mbit mne oblažily! Ale jako proč to? S noname kartou, kterou jsem vložil poté jsem dosáhl opět mizerného výsledku. Co je jinak, co je špatně či dobře, že zrovna s Intelem to jede??Opravdu nevím.
Mám však podezření na nějakého brouka v mé mini PCIE sběrnici a co mne k tomu vede? Původní adaptér se bez příčiny sám vypínal, aniž by se jakkoli hýbalo s NTB.Když jsem si fyzicky srovnal wifi moduly, tak jediný Intelácký měl méně kontaktů na ťišťáku, je to ono? Nejsem zase na takové technické úrovni abych to mohl posoudit, může to být tím že v mini PCIE mi nejedou všechny linky?Nic jiného mne nenapadá, takže milá vlčata, pokud se vám něco podobného stane, tohle stojí určitě za zkoušku!

Záhodno ještě dodat, že jsem i o něco přišel a to prosím o Bluetooth konektivitu, jelikož můj originální wifi modul byl 2v1, ale tuto ztrátu ani nepocítím, jelikož jsem modrozuba použil snad jen dvakrát za celou dobu.

Snad ještě dodám, že tato závada se mi stala něco přes měsíc po skončení dvouleté záruky....

Žádné komentáře:

Okomentovat