pondělí 27. října 2014

Nový přírůstek do sbírky: Return to Zork


Ta vzpomínka je stále čerstvá, jakoby se to stalo včera a ne již více než před 18ti lety... Doma na stole se mi hřál nějaký ďábelsky rychlý stroj, v jehož útrobách statečně bilo srdce značky Cyrix,Nevím kde, proč a jak, ale jednoho dne táta donesl obrovskou krabici, byl to jakýsi speciální hi-tech bundle, v jehož útrobách se nacházela ďábelská zvuková karta sound fx wave 32 (založena na kartě ensoniq s-2000), 200W aktivní reprobedny vč.subwooferu, Matsushita QUAD! CD-ROM mechanika a cca 20 různých CD s hrami/programy.Ano tehdy byly multimédia na vzestupu a kdo neměl CD-ROM jakoby nebyl.
Když pominu CD verze klasických disketových her, které byly doplněny o multimediální vychytávky té doby typu dabing, audio stopy, případně bonus ve formě kompilace hry a dodatkových misí - Wing commander II, Strike commander .. Tak zde byly CD-ROM only hry typu 7th guest, Who shot Johhny rock či Return to Zork, které si ti ubožáci vlastníci jen disketovou mechaniku nemohli dopřát..

To byla ona, v té době nejdelší ISA karta mého života, geniální na midi a hry nativně podporující její zvukový chip,ale taky mnohdy špatná v emulaci Soundblasteru ..

A teď se konečně dostávám k tomu jádru, proč u hry píšu tento nostalgický balast.. Hodně mne v té době zaujala právě hra Return to Zork, nevím či to byla ta úžasná fotorealistická grafika z nějakého 3D studia, či děsivé herecké výkony postav ve hře, anebo ďábelské logické hádanky, nebo snad ten zvláštní celkový feel and look doplněný zajímavých příběhem? Chápejte, pro mne to bylo úplně nové a úžasné, takové ty MULTIMÉDIA na vlastní oči jsem viděl poprvé v životě a ještě k tomu na mém vlastním stole!

Přesně v takovém balení byla .. 

Takže se stalo to že jsem u téhle hry trávil strašnou spoustu času, aniž bych ji vlastně tehdy celou dohrál a nyní i po těch letech má pro mne nějaké to kouzlo (tak jako pro panice jeho první holka) a byť v budget edici, ale když byla za dolar a byla možnost aby to šlo s dalšími hrami zdarma, kdo by odolal..? A tak ji mám tady na stole a hledám jen čas, kdy se opět ocitnu v horském průsmyku, kde na mne bude nepřátelsky koukat digitalizovaný sup a já se budu bát jít dál, aby mi náhodou nevykloval oči... 



Obsah balení chudý, avšak vše ve výborném stavu.





Žádné komentáře:

Okomentovat